personalny-plan-treningu

Zalety spersonalizowanych treningów

Na siłownię w pełnym słońcu

Jeśli postanowienia noworoczne o regularnym uczęszczaniu na siłownię nie zostały jeszcze zrealizowane, to ciepły okres jest najlepszym czasem by w końcu ruszyć sprzed telewizora oraz ciepłych domowych pieleszy i ruszyć w podróż ku lepszej sylwetce. Trening personalny na lato to jeden z najlepszych rodzajów aktywności. Łączymy przyjemne z pożytecznym bez konieczności bycia uzależnionym od zewnętrznych czynników jak: czy znajomi mają czas na wyjście lub czy coś pasującego nam dzieje się na mieście. Lato mimo licznych atrakcji często rozmija się z preferencjami indywidualnych ludzi. Ale ćwiczenia na siłowni lub w klubie fitness, w którym uczestniczy z nami nas własny (WŁASNY!) trener personalny to już zupełnie, co innego.

Przystosuj do siebie – spersonalizuj

Trening personalny niesie ze sobą znacznie szerszy zakres możliwości niż standardowy karnet gdzie jesteśmy rzuceni samopas w przestrzeń do ćwiczeń – często wstydząc się przyznać przed samymi sobą, że w wielu przypadkach nie wiemy, co i jak robić. Treningi personalne eliminują ten problem, w ich trakcie cały czas znajdujemy się pod czujnym okiem specjalisty, który koryguje wszelkie błędy i skrupulatnie pilnuje realizowania założeń treningowych. Dzięki temu mamy lepszą motywację do ćwiczeń oraz prawdziwą (a nie urojoną) świadomość, że po skończonym treningu naprawdę dobrze go wykonaliśmy. Taki zastrzyk pozytywów przekłada się bezpośrednio na przyszłe wyniki treningowe, dając ćwiczącemu niezbędny bodziec do przejścia początkowego okresu (jeśli wcześniej była długa przerwa w ćwiczeniach) zastanych mięśni, niechciejstwa, braku motywacji oraz słomianego zapału. Trener personalny w takich sytuacjach będzie służył radą oraz niezbędną motywacją. Guru fitness nie jest bożkiem na szczycie góry, lecz wartościowym partnerem w ćwiczeniach, dla którego sukces podopiecznego lub podopiecznej ma znaczenie priorytetowe.

prywatny trener

Na co zwrócić uwagę wybierając trenera personalnego?

– Dotychczasowe doświadczenie,
– Posiadane certyfikaty oraz nagrody,
– Rekomendacje ze strony innych ćwiczących,
– Czy figuruje w Internecie (np. czy ma swoją stronę gdzie można zapoznać się z jego bio),
– Jaki ma tryb prowadzenia treningów,
– Czy poza planami treningowymi opracowuje również specjalistyczne diety.

Więc jeśli planujemy w to lato wybrać się na siłownię lub do klubu fitness to zanim podejmiemy ostateczną decyzję o kupnie karnetu spytajmy się czy opcja personalnych treningów lub poszerzenie miesięcznych wejściówek o trenera personalnego jest dostępna. Koszt, chociaż większy nie przekracza tutaj możliwości zwykłego człowieka. Jest to inwestycja we własne zdrowie oraz lepsze efekty z ćwiczeń. W efekcie perspektywa kilkudziesięciu złotych więcej nie powinna napawać przerażeniem oraz powodować uczucia rezygnacji, lecz stanowić punkt wyjścia do pełniejszego skupienia się na treningach. Nasze ciało w niedługim czasie z pewnością nam za to podziękuje.

Autor Łukasz Burliński

Trener personalny i fizjoterapeuta. Uczestnik wielu kursów z zakresu fizjoterapii, dietetyki oraz treningu motorycznego. W swojej pracy stawia na holistyczne podejście. Uważa, że pracując z ciałem należy je postrzegać jako integralną całość, gdzie nawet najmniejszy z pozoru element może oddziaływać na inny.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *